please click here

5 October 2021

TIPS CUSTOMER BERMINAT STAY DALAM GROUP DAN BINA GROUP YANG AKTIF (CUSTOMER KRIK-KRIK)

 

ni antara soalan yang diajukan dalam group whatsapp kak aya. meh kita bongkar caranya

tapi sebelum kak aya jawab, alhamdulillah dapat respond dan idea jugak dari director-director hebat dalam team kak aya. jom kita tgk apa pengalaman dan nasihat mereka


Pendapat kak aya. Antara sebab customer left group 
1️⃣ sebab seller tak aktif iklan
2️⃣ sebab harga tidak memuaskan
3️⃣ notification bising dan mengganggu
4️⃣ seller x mesra/masalah semasa urusan jual beli
5️⃣ customer nampak group ni baru dan x ramai org
6️⃣ brg yg iklan sama dan berulang2
7️⃣ tiada offer menarik waktu istimewa
8️⃣ jmp group seller yg lebih  best
9️⃣ memori hp penuh
🔟 .....dan byk lagi....

Kalau nak senaraikan mmg panjang☺️

Tapi hak customer,  kadang2 diorg adalah keluarga kita, downline kita, kawan2 baik kita, jiran... klu left mmg ada rasa kecik  hati kan🙃
Sebenarnya semua perkara yg di atas mmg LUAR KAWALAN (uncontrol). 

Kita x leh nak paksa, sbb kita pon penah left group jugak  bila tidak memerlukan🙊
Cume nak wujudkan suasana best dlm group 
✅ start iklan bermula dgn brg2 yg murah dahulu sblm ke brg2 harga mahal.  1st impression awal pagi tu sgt2 penting
✅ share testimonial  customer. Screenshot  cust yg dh dpt brg, dan share dlm group 
✅ elak guna ayat yg panjangggggg. Xperlu. Saiz,  nama brg semua boleh letak siap2 kat gmbr..ayat bwh gnbr tu simple dan harga offer kene bold kan
✅ sesekali  up gmbr sndr, anak2 dgn aktiviti  tupperware: anak jd model  pegang tupperware, anak demo super sonic etc
✅ boleh buat  cabutan bertuah  utk cust yg beli  tupperware 
✅ boleh buat contest  dlm group
✅ wajib kenalkan latar belakang kita sekali skala. Org akan pandang rendah pd seller mcm minta duit. Tp share perkara2 menarik ttg diri kita
========================================================================

Kita buat mcm ni..

Hari ni👉Add 10org,  left 4 org= 6

Esok👉 add 3 org +6smlm - left 4 org=5org

Lusa👉 add 6org +5 yg smlm -2org left=9 org

Ulangggg..lama2 InsyaAllah  akan jd ramai. Yg penting  hati kene besi,  jiwa  kene jd dawai
=====================================================================

Klu perasan.. klu 1 org left..tibe2 berderet yg left 

Klu xde org left...group jd ok.

Kesimpulannya: Org suke ikut  org kan🤣




Nama kan group tu sgt penting ni 3 group "core" Kak aya dan customer


Cara namakan group
1️⃣ pic group kene bom🔥
1st impression  sgt penting..gmbr kita dan tupperware.  Bukan gmbr 1 biji tupperware 

2️⃣  simbol group kene 🔮🛍️ ikut la nak letak simbol apa..janji  cust senang nampak

3️⃣ perkataan "tupperware " di group kne ada. Bukan tulis  lelong brg..brg  apa??? Lambat cust nk tangkap klu terlalu byk group 

4️⃣ kak aya xletak nama group 1, 2... walaupun ada 5 group  kak akan start dgn group  3,4,5,....7
❓ sbb nk tunjuk kita ada byk group. Walhal ada 5 je sebenarnya. 
❓ wpon anda ada 1 group..tulis  je group tupperware 3..tipu ke?? Adakah kita tipu...ehh suke hati la nak letak nama apa pon tupperware 99 pon xde masalah

anda nak banyak lagi tips dan berada di group yang positif???
jom bersama-sama daftar sebagai ahli tupperware. anda bakal berada di Group Belajar Bisnes Tupperware dan segalanya anda akan dapat ilmu secara percuma.

contact rohaya Tupperware segera wasap: 0165571691
FB: Rohaya Tupperware





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL MENARIK