please click here

3 May 2015

Tak Pregnant Rupanya

Alhamdulillah
Syukur pada Allah. Persoalan dan dilema aku sebelum ni terjawab sudah.
Sebelum ni aku pernah cerita kat korang pasal kuantiti susu aku dah makin berkurang.
kat Entri faktor kuantiti susu ibu berubah-ubah.

Sepanjang time tu sampai hari ni penat kot dok fikir kenapa susu aku tak de sangat.
Padahal sebelum ni ok je. yang lagi nak jadi dilema nya, aku ni pregnant ke?
Sebab lepas bersalin kat Sofiyah ni aku macam tak alert sangat tarikh aku period.
Tu yang susah tu nak kira balik bila sepatutnya aku period.
Dekat nak 2 minggu kot, kuantiti EBM aku ni sangat merudum, cuma aku malas nak update kat blog la.
kang orang kata aku ni sawan pulak kang. =]
Nak ceritanya ada time aku pum sampai 30 minit pon, susu tak mencecah 1oz pon. 
Memang kecewa gila la. Allah je tahu, dah la stock susu EBM makin sikit. Tapi still tak nak patah semangat jugak, pum and keep going pumping

Sampai la hari khamis lepas, aku datang period.
Start dari period 1st day tu, bila pum je kuantiti susu jadi banyak macam biasa.
Alhamdulillah, rezeki Sofiyah la ni. Allah nak bagi adik nenen umi lagi. 
Nak bagi adik cerdik, no formula milk! no fresh milk! haha

And today..
After my 5th day period, kuantiti susu pagi ni sahaja adalah banyak ni


Alhamdulillah ya Allah..Alhamdulillah.
biasanya aku akan buat kerja je tanpa tengok susu menitis-nitis dalam botol time dok pum. Sebabnya?
aku tak nak stress! dulu masa menyusu kat Sumaiyah aku akan tenggookkk je setiap titisan susu yang keluar sampai sakit leher dok tunduk-tunduk. Bila angkat je baju aku tadi.."Alhamdulillah! susu adik ada lagi!"
tu je aku boleh cakap..gembira tu aku je tau kot even Mr Hubby pon tak leh rasa how happy I'm at that time

Pagi tadi tak la banyak ni kot. just 2oz lebih sikit la. Rupanya memang betul la, bila period ni akan bagi kesan pada kuantiti susu macam yang aku pernah tulis dalam entri sebelum ni.

Kesimpulannya?
I'M NOT PREGNANT!!
Heppp..hepp..horreyyyy
Mr Hubby je saja dok sakat aku. "Umi pregnant nak bagi ayah baby boy la tu"
hellloooooooooooooooo.. ni nak suruh aku dok PJJ hidup dengan 4beranak pulak la tu.
Bukannya tak nak. Tapi aku rasa this time tak ready lagi kot. Ready dari segi masa dan tubuh badan. 
Kalau boleh biarlah Sofiyah besar mencecah 2tahun. At least la kan. ni bukan aku tolak rezeki... tak tolak. cuma merancang je. Aku merancang tapi Allah menentukan yang terbaik untuk aku. 
Kalau ada jugak zuriat baru time ni aku terima je, aku pon suka budak-budak. cuma nak bagi perhatian kat Sumaiyah dan Sofiyah for this year. Next year? Maybe! =]

Pengajaran hari ni?
 No.1 =Kena rajin buat stock EBM sebelum period
No.2 = kena buat jadual period

Pasni jangan pening-pening lagi eaaa kalau kuantiti susu tu merudum. Aku dah tau apa sebabnya!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL MENARIK