please click here

4 February 2015

PERBEZAAN JENAMA BREAST PUM YANG POPULAR DI MALAYSIA

Assalammualaikum pembaca sekalian,


Breast pum mana yang nak dibeli? Breast pum murah? Breast pum yang mana palinggg sesuai? Ya. Ini selalu menjadi dilema pada bakal ibu-ibu yang telah berniat untuk menyusukan anak mereka apabila telah dilahirkan nanti. Ramai yang fikirkan jenis, ada juga penting harga, tak kurang juga yang pentingkan kesesuaian dan functional breast pum sebelum decide untuk beli sesuatu jenis breast pum.

Hari ini saya nak kongsikan sedikit jenis-jenis dan brand breast pum yang semakin mendapat tempat di hati ibu-ibu yang telah mempunyai pengalaman menggunakan breast pum.

Sebelum ibu-ibu membuat keputusan untuk membeli breast pum yang diinginkan, mereka perlu tahu apa yang sebenarnya mereka penting. Harga, jenama, keselesaan, fungsi, keberkesanan? Bagi pengalaman saya yang telah menggunakan breast pum secara berturut-turut selama 3 tahun kepada 2 orang puteri saya perkara yang paling saya utamakan adalah fungsi breast pum dan keberkesanannya untuk menjayakan program penyusuan susu ibu secara ekslusif. Harga? memang penting. Tapi apa lah yang hendak dikirakan sangat jika dibandingkan dengan kualiti susu yang akan kita berikan. Contoh yang saya boleh beri di sini...

Harga 600g susu formula = RM24
Harga susu formula untuk 1bulan = RM24 x 2pek = RM48
Harga susu formula untuk setahun = RM48 x 12 bulan = RM576

Ini baru harga susu formula yang saya kira biasa anak-anak kita gunakan. Kalau nak susu formula yang lebih bagus mungkin akan mencecah RM 100 sebulan. Itu baru seorang. Ok, cuba anda bayangkan kalau anak kita ada 3orang, berapa yang perlu dibelanjakan? Sekarang saya nak ajak anda kembali kepada fitrah manusia. kalau lembu sanggup susukan anak dia, ikan paus di dalam air pon menyusukan anaknya. Kenapa kita perlu korbankan anak kita dengan alasan tiada masa! penat! kos breast pum mahal! kalau ibu-ibu nak tahu, banyak cara dan jenama yang ada sekarang ini, yang menyokong program penyusuan susu ibu. Mari kita baca satu persatu...

PERTAMA

Medela

Brand Medela, antara brand yang popular di Malaysia malah di negara luar. Harga yang mungkin mahal untuk sesetengah modelnya. Namun anda masih berhak untuk mendapatkan nya dengan harga yang murah. Antara model yang ditawarkan oleh medela ialah Medela Freestyle, Medela Swing dan Medela Harmony.
sepanjang penyusuan saya, medela freestyle memang rakan terbaik menjadi peneman setia di  mana jua. Lebih mudah, senang dan sangat sesuai untuk mereka yang melakukan 2-3 kerja dalam satu masa. Sambil memandu saya masih boleh mengepam susu. Sambil melipat baju atau sambil bersiap ke tempat kerja.


KEDUA
Philips Avent

Antara model yang menjadi pilihan adalah Philip Avent. Jangan ingat Philip p hanya mengeluarkan barangan elektrik sahaja, breast pum pon ada. Antara model Philip Avent adalah Avent Natural Manual for newborn, Avent Comfort Double Electric, Avent Comfort Single Electric dan Avent COmfort Manual. 


KETIGA
Snow Bear



KE-EMPAT: LITTLE BEAN


KE-5: EVE LOVE



KE-6: SPECTRA



KE-7: LACTE DUET


KE-8: RUMBLE TUFF


KE-9: UNIMOM FORTE


KE-10: PUREEN

KE-11: TOMMEE TIPPEE



KE-12: AUTUMNZ ULTIMATE


KE-13: TOLLYJOY


KE-14:TRUEELUV


KE-15: PIGEON



BONUS!!: GUNAKAN TANGAN ANDA SENDIRI
Bagi yang masih tak mahu membelanjakan duit anda untuk membeli breast pum, anda boleh gunakan teknik marmet. Tak perlu keluarkan duit. jadi tiada alasan untuk tidak boleh menyusukan anda bagi yang bekerja. boleh tengok cara-cara di bawah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL MENARIK